fredag 17 juni 2011

Ellie 5 månader

Igår blev lilla fina Ellie 5 månader, undrar var tiden tar vägen, lilla bebisen börjar ju bli en stor bebis nu. Hon är 64cm lång, väger 7465 gram och äter riktig middag nu. Hon har fått sin första tand (den 11 juni) och hennes andra ser ut att va påväg nu också. Hon ligger på golvet och rullar runt från båda sidorna, hon sitter i sin gåstol och börjar få kläm på hur hon ska göra för att röra sig framåt. Hon är en glad liten bebis som älskar att busa. Jag är verkligen lyckligt lottad med ett så vackert barn<3 Hon gnäller sällan och hon sover hela nätterna. Hon tycker det är jätte kul och intressant att få klämma, känna och nypa en i ansiktet :p

Jag har lite svårt att förstå att det redan gått 5 månader sedan jag fick upp henne på bröstet första gången. Vid den här tiden för 5 månader sedan var det hennes första hela dag hemma (vi åkte ju hem samma dag som hon föddes) så här satt jag för 5 månader sedan och hade ont i hela kroppen med världens finaste lilla bebis i famnen.

Jag tycker såhär efteråt att den tiden som det tog för kroppen att läka ihop igen var värre än själva förlossningen. Man kunde knappt sitta utan man halvlåg på soffan, att försöka sätta sig på en stol va ju inte ens att tänka på hehe, att gå på toaletten var ett evighets jobb och sved gjorde det. Men kanske inte så konstigt. och stygnen skavde och gjorde ont. Ja då va voltaren ens bästa vän. Ammade gjorde jag ju också dom två första veckorna och herre jisses va ont de gjorde, sårigt och äckligt blev det, så det va en stooor lättnad när vi efter 2 veckors försök äntligen gick över till ersättning istället.

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar