tisdag 28 juni 2011

hejdå bloggen

Tror jag ska sluta blogga helt, eller bara ta en paus kanske?! Jag vet inte riktigt, får se hur de blir. Men kanske slänger in lite bilder då och då. Känner inte riktigt för att dela med mig öppet om mitt liv längre, finns alltid folk som vill påstå sig vara bättre och som kan/vet bättre än vad man själv gör och de är väl inte riktigt det en blogg går ut på?! Jag har mest använt bloggandet för och skriva av mig lite då och då, men känner inte att jag har något behov utav det just nu.

Förut använde jag bloggandet för att skriva av mig om min bror, känslorna kring hans självmord och livet "efter" som det kallas. Men jag tror jag har kommit till ett stadie där jag inte riktigt klarar av att prata om det längre. Jag pratar gärna om min bror och vilken fin människa han "är" men jag orkar inte riktigt hålla på och prata om och tänker över hans död och att han inte längre finns.

Sen var det graviditeten jag skrev om och senare blev det Ellie, men jag tycker inte det känns rätt emot Ellie att lämna ut henne i en blogg och berätta om allt som händer i hennes liv osv. Så att inte längre skriva om henne i en blogg på nätet är mest ett sätt att liksom skydda henne. Visst är det spännande att läsa om bebisar och om deras utveckling osv men allt det jag skriver finns ju kvar i evigheter plus att folk jag inte ens vet vilka det är kan läsa allt här ju, så det känns inte rätt på något vis.

Tack till er som följt mina bloggar dom här 3½ åren, ni har varit jätte söta och rara under hela tiden, pushat och kommit med söta kommentarer! Ha det så bra, kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar