onsdag 18 maj 2011

Dag 09 - min tro

Hm..tro..! Jag är ju inte direkt troende om det är vad rubriken syftar på. Jag är född kristen, men går ju inte direkt i kyrkan och sånt mer än nödvändigt dvs skolavslutningar, dop, bröllop, begravningar och så.

Annars tror jag väl att det finns något efter döden iallafall, har lite svårt att tro att allt bara skulle bli svart och att det liksom inte finns mer. Känns rätt meningslöst att tänka att detta livet liksom var allt?! Men och andra sidan antar jag att det bara är ett sätt att skydda sig själv, att liksom inte vara rädd för döden och för att trösta sig själv över dom man förlorat som inte längre finns hos oss idag.


Vet ju själv t.ex med min bror. Jag inbillar ju att han tittar till oss och beskyddar oss osv, men om det verkligen är så vet jag inte riktigt om jag själv klarar av att tro, även om jag önskar att det är så. Man vill ju att dom man förlorat ska titta på en och va stolta över vad man lyckats åstadkomma.

De här va en rätt tråkig rubrik eftersom jag egentligen inte har något alls att skriva om det :p

kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar